Speakers

 

دكتور كريج كوكس

أستاذ مشارك في ممارسة الصيدلة ونائب رئيس البرامج التجريبية، جامعة تكساس التقنية. مركز العلوم الصحية - كلية الصيدلة، لوبوك، تكساس.

دكتورة سوزان فوس

أستاذ مشارك إكلينيكي ومدير برنامج الخبرة المهنية، كلية الصيدلة - جامعة أيوا. مدينة أيوا، ولاية أيوا، الولايات المتحدة الأمريكية.

About Workshop

صممت ورشة العمل هذه لمساعدة فرق من أعضاء هيئة التدريس والإداريين من مختلف الجامعات للعمل معًا لتعزيز برامج التعليم التجريبي الحالية على يد أمهر الخبراء من خلال إقامة الأنشطة والفعاليات، والمناقشات التي ستسلط الضوء على أفضل الممارسات التي صممت لضمان مناهج تجريبية بجودة عالية.  ستناقش الجلسات عناصر التعليم التجريبي، مع التركيز على التخطيط الاستراتيجي وضمان الجودة وصلتهم بالتعليم التجريبي من حيث (قواعد السلوك والمواقع والمناهج والتقييم). تعد هذه الورشة استكمالاً لورشة العمل الثالثة إقليمياً لتنمية مهارات أعضاء هيئة التدريس والتي أقيمت في مارس 2018 تحت عنوان أفضل الممارسات للتخطيط والتقييم في التعليم التجريبي. حيث سيتم دعوة المشاركين لتقديم عروض تقديمية متنوعة لعرض خبراتهم حول التعليم التجريبي.

في اليوم الأخير من ورشة العمل، ستتاح الفرصة للفرق الفردية لمقابلة أعضاء هيئة التدريس الخبراء لمناقشة قضايا متنوعة ذات صلة بمؤسساتهم.

Schedule

08:30-09:15

التسجيل


09:15-09:30

Participants take seats in auditorium


09:30-10:00

مراسم الافتتاح، كلمات الترحيب

الأستاذ غالب عوض الرفاعي، رئيس جامعة العين للعلوم والتكنولوجيا، AAU
Prof. Stephen Arkle, Commissioner, The Commission for Academic Accreditation
مايك روز، مدير الخدمات الدولية، ACPE


10:00-10:10

التعليم التجريبي: جزء هام في التعليم الصيدلاني

جون ريسلر
 

10:10-10:30

استراحة


10:30-12:00

الجلسة الأولى

Title: A Strategic Approach to Take Your Experiential Program to the Next Level:  What Will it Take?
Description: This session will provide an overview of the different components of an experiential program (including preceptor, students, curriculum, and assessment) and how through the use of a strategic plan and comprehensive quality assurance program experiential education goals can be successfully monitored and achieved.  This session will set the stage for the subsequent three plenaries that will address each of these areas in more detail.

دكتور كريج كوكس
 

12:00-13:15

استراحة الغداء


13:15-14:45

الجلسة الثانية

Title: Best Practices: Curriculum and Assessment
Description: This session will highlight best practices for creating structure to experiential education through curriculum and assessment.  We will begin with the end in mind and focus on learning outcomes, activities to teach students, and ensuring students have learned in the pharmacy practice setting. Examples published in the literature will be showcased.

دكتورة سوزان فوس
 

14:45-16:30

المجموعة الأولى

Description:  Teams will be provided the opportunity to begin the strategic planning process for issues specifically focused on their institution.  Teams will be encouraged to identify goals and potential strategies to reach these goals in the areas of curriculum development and assessment which will be reviewed during Plenary 2.  Expert faculty will be available to answer questions and help facilitate the team time exercises. 


16:30-17:30

اختتام اليوم الأول وطرح الأسئلة


08:00-08:30

Arrival


08:30-10:00

الجلسة الثالثة

Title: Best Practices:  Preceptor Development
Description: This session will focus on examples in the literature of reaching preceptors through training and ongoing development.  We will look at the needs of preceptors and adult learners and highlight examples published in the literature on preceptor development strategies. 

دكتورة سوزان فوس
 

10:00-10:30

استراحة


10:30-12:00

المجموعة الثانية

Description:  Teams will be provided the opportunity to begin the strategic planning process for issues specifically focused on their institution.  Teams will be encouraged to identify goals and potential strategies to reach these goals in the areas of preceptor training and development which will be reviewed during Plenary 3.  Expert faculty will be available to answer questions and help facilitate the team time exercises. 


12:00-13:15

استراحة الغداء


13:15-14:45

الجلسة الرابعة

Title: Best Practices:  Quality Assurance in Experiential Education
Description: This session will focus on examples in the literature of quality assurance initiatives and programs that institutions have used to assess the performance of their experiential programs.  Specific examples related to preceptor development, curriculum development, and curricular assessment will all be addressed.

دكتور كريج كوكس
 

14:45-16:15

المجموعة الثالثة

Description:  Teams will be provided the opportunity to continue the strategic planning process that was initiated during Team Time 1 and 2.  Teams will be encouraged to review their initiatives and prioritize them in order to identify the one or two areas they can focus on when they return to their institution.  Expert faculty will be available to answer questions and help facilitate the team time exercises.


16:15-16:45

التوصيات واختتام ورشة العمل


08:45-09:00

Organizing One on One Sessions


09:00-09:45

One on One with Susan and Craig

سجل


09:45-10:30

One on One with Susan and Craig

سجل


10:30-10:45

استراحة


10:45-11:30

One on One with Susan and Craig

سجل


11:30-12:15

One on One with Susan and Craig

سجل


12:15-13:00

One on One with Susan and Craig

سجل